Huishoudelijke verzorging

Het team van Thuiszorg Aalsmeer Huishoudelijke Verzorging (HV) verleent zorg aan inwoners van Aalsmeer, Kudelstaart, de Kwakel en Uithoorn. Wanneer huishoudelijke activiteiten u te zwaar of te moeilijk worden, kan huishoudelijke zorg uitkomst bieden. Onze medewerkers komen bij u langs om u te ondersteunen bij bijvoorbeeld het schoonmaken van uw huis en de verzorging van de was. Ons uitgangspunt is; één vaste medewerker op een vaste dag op een vast tijdstip. Voor huishoudelijke zorg kunt u een aanvraag doen bij het sociaal loket van de gemeente, Aalsmeer tel: (0297) 38 75 75 of voor Uithoorn tel: (0297) 51 31 11.

Wat heeft Thuiszorg Aalsmeer huishoudelijke verzorging u te bieden?

Na ontvangst van de zorgaanvraag via het Loket Wonen,Welzijn en Zorg van uw gemeente, wordt er binnen 2 tot uiterlijk 5 dagen, contact met u opgenomen. Als het een nieuwe aanvraag betreft volgt er zo spoedig mogelijk een huisbezoek om de zorgvraag vast te leggen. Wij vinden het belangrijk dat de medewerkers u zo goed mogelijk van dienst zijn en zoeken iemand die bij u past en waar u zich prettig bij voelt. U krijgt hulp voor de werkzaamheden die u zelf in huis, wegens omstandigheden, niet meer kunt doen. Afhankelijk van wat er noodzakelijk en afgesproken is, maakt uw medewerkster uw huis schoon, verzorgt eventueel was- en strijkgoed, verzorgt de broodmaaltijd en/of maakt het bed op. Kortom Thuiszorg Aalsmeer maakt uw huishouden weer op orde.

Ook als u een dagje ouder wordt ondersteunen wij u in de vorm van advies en instructie over het huishoudelijke werk. Ook voor een luisterend oor kunt u terecht bij onze medewerkers. Een kopje koffie en een gesprek op zijn tijd, is net zo waardevol als een schoongemaakt huis.

Zorgdossier

De zorgconsulent komt bij u op huisbezoek, maakt kennis met u en bespreekt uw wensen. De afspraken worden vastgelegd in uw persoonlijk zorgdossier dat bij u thuis wordt achtergelaten. Tevens wordt in dit dossier de verleende zorg elke keer bijgewerkt.

Wat moet u betalen?

Voor de huishoudelijke verzorging betaalt u een eigen bijdrage. Deze is afhankelijk van uw inkomen. U krijgt uw rekening van het Centraal Administratie Kantoor (CAK).

Meer informatie

Indien u meer informatie wenst kunt u contact opnemen met de Planning huishoudelijke verzorging. Van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00-15.30 uur op nummer 0297-36 76 81. +adres Drie Kolommenplein 1J.